Alla inlägg under november 2008

Av Ida - 13 november 2008 17:42

Christian kom vid 2 och mamma nisse och bror var också med, dom hade med sig gika från torgbrinken. MUMMA!:) Så vi fikade sen åkte dom i väg på möta så jag och lillebror satte oss i soffan och glodde på hål i väggen 2 avsnitt på webbtv... sen kom jag på faan har itne jobbat matte i veckan så jag satte mig ner och jobbade 8 sidor matte.. UTAN HJÄLP... kors i taket. Men sannolikhetslära var ganska enkelt faktiskt! trodde jag aldrig!:)


Magnus kom hem lite senare än vad jag trodde men när han kom hem bytte han om till träningskläder och drog i väg och tränade den skiten!:)


Ikväll är det tv kväll... 1900.2 1/2 män

                                    19.30 Sjukhuset

                                     20.00 S.O.S gute

                                     21.00 Nytt läge

                                     22.00 Hells kitchen

Så nu vet alla vad jag ska göra ikväll!=) TV!!


Hej

Av Ida - 13 november 2008 11:51

Vaknade kl 9 imorse då Rasmus låg och pratade!:) Så sjukt söt min lillafis på morron. Men han låg och pratade i 2timmar i sängen sen ville han ha mat så han tog och somnade om till halv 12 men jag pallade inte ligga kvar i sängen så länge!:S


Idag kommer Christian hit så jag ska ta hand om han ett tag, ska försöka tvätta om han kan ta rasmus dom gånger jag kutar ner.


Haha Magnus berättade nu när jag pratade med han att han vaknade imorse av att rasmus la av en brakare!:D haha dom är ju inte nådiga dom där som kommer ur den där lilla killen!:D mammas hjärta!

nää nu ska jag sätta mig vid tv:n och mysa lite med Rasmus innan han får gröt.


Hej

Av Ida - 12 november 2008 20:59

Han är så sjukt mysig min älskling!:) Sitter här i mitt knä nu och pillar på med min tröja! Finns inte någon lika underbar bäbis!:)


Efter jag skrev förra inlägget så fick jag något muppryck och fick för mig att jag skulle börja städa... vart fick jag den energin ifrån??


Imorgon kommer min bror hit en sväng! Var länge sen man fick rå om den lillfisen också!:)


Nu vill han ha mat min lilla prins!=)


God natt!!

Av Ida - 12 november 2008 14:27

...luktar det gott i våran trappuppgång!:O


Nu har jag kommit hem från stan och funderar på att lägga mig i soffan med Rasmus och bara kika tv om inte anna och sofia kommer förbi innan dom åker hem. har ju ifs matte att göra men den tar vi sen...=P


Hoppas Magnus slutar 4 idag. Vill att han kommer hem i bra tid, annars är ju hela kvällen borta efter man ätit och så!=/


Har funderat ganska länge på när första advent är och jag har ingen almenacka så någon som vet?;)


Vi MÅSTE tvätta men det finns ingen tid!:S Hur gör djur!!!!

Nu ska jag ta min prupp och inta soffan!

Av Ida - 12 november 2008 10:15

Gud så jag hatar drömmar, dom känns så verkliga!:S Och sen så blir man ju så arg i onödan!:D

Idag ska jag ner på stan och träffa Anna, sofia och kanske CK, blir nog inge långvarigt som det känns i min näsa nu!:D Så sjuukt snuvig på morgonen men sen går det över!


Kollade på en grymt bra film igår, Taken hette den, var så sjukt spännande hela filmen! Tyckte jag...=)

Rasmus har börjar blivit snäll mot sin pappa dom nätterna han har han! Så har fallet inte varit förut, då har han vaknat mest hela tiden och när jag haft han har han vaknat 1 eller 2 gånger. Stackars hjärtat..=)


Ikväll MÅSTE jag plugga matte, har inte kommit igång med b-kursen än... skulle tydligen börja med sannolikhetslära! Så vi får se hur det går...


Nu är det baara 10dagar till min födelsedag och bara 17 dagar kvar till Julbordet!:)

Snart dags för inköp av julklappar.... gud vad pengar det kommer gå... pjuh...

Av Ida - 11 november 2008 17:14

Den här dagen har gått väldigt segt. Och jag kommer inte få träffa Magnus förrän kl 7, Han skulle träna med Daniel. Saknar mitt hjärta!!


Guud vad skönt det var med glasögon, satte på mig dom i dag när jag fick dom så vart det än "hallå världen"....


Min son är så sjuuukt underbar. Älskar han så sjukt mycket. Utan han och Magnus i mitt liv känns det helt meningslöst. Den dagen Rasmus föddes det var den dagen mitt liv började!! Så det där snacket om att man förstör sitt liv när man skaffar barn så tidigt kan flyga åt faan det tycker jag. Finns inget som är så underbart som att vara mamma och ha en familj!


Igår drack vi glögg. Vet fortfarande inte om jag tycker om det, men russinen som hade legat i glöggen ett tag var goda!:) Om 18 dagar är det julbord på Hov! Magnus har tjatat om det där j*vla julbordet ända sen i fjol. så nu ska han äntligen få gå! På premiären såå klaart!:) Blir min familj och Magnus familj som går dit tillsammans!:)


Nu vill lillpruppen ha mat.

Av Ida - 11 november 2008 09:58

Imorse vaknade jag av att min lillfis låg och klämde, det hörs och det låter som hela hans mage ska komma ut!:) Men han är så juukt söt när han ligger och tar i så han blir alldelesröd i ansiktet!:)


Nu sitter jag och väntar på att min momma ska hämta mig, ska äta där i kväll och Magnus ska träna efter jobbet så jag åker dit nu på dan!


 Igår fick jag besök av Chaya, var kul och ses efter det långa uppehållet!:)

Sen ville Magnus se en film jag bett han ladda ner, stepbrothers, haha konsit film men ändå hur rolig som helst!:D


Idag har mina glasögon kommit!! Får se om Magnus hinner hämta ut dom efter jobbet!=)


Nu ska jag ta min lilla argbigga som är förbannad på sitt babygym. som vanligt!:)


Hej

Av Ida - 10 november 2008 18:34

Idag var jag och Magnus med lillen på BVC för vägning och mätning, han börjar bli riktigt stor våran kille!=) Han vägde 7330gram och var 66,5cm lång!:) Storskiten!=)

Efter vi varit där så gick vi på Törners och käkade lite lunch. Rasmus satt i vagnen och tittade på och var skitglad!:) invigde hans nya åkpåse idag... den är nog lite för varm än men han behöver ju inga ytterkläder i den! Sen kom jag på att han MÅSTE ha en ny haklapp eftersom när han äter gröt så är det mer gröt utanför munnen än nere i magen tror jag!:)

Sen började klockan närma sig 1 så Magnus åkte tillbaks på jobbet och jag gick på babyöppet. Träffade 2 ur föräldragruppen. Trevligt, trevligt!:)

När magnus slutade åkte vi på branens hus och fick ÄNTLIGEN tillbaks vårat chassi till vagnen eftersom det gamla var trasigt fick vi ett helt nytt!!!=)


Ikväll väntar jag besök av Chaya, var ett bra tag sen det du!=) Kanske bror skulle komma också.


Imorgon blir det städa och bara ta det lugnt!

Hej

Presentation


Här kan ni läsa om mit liv som ung mamma och allt som händer runt om oss! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards