Alla inlägg under november 2008

Av Ida - 30 november 2008 12:29

Guuud vad vi åt igår, när man ätit klart från det enorma julbordet gick man in till godisrummet, där fanns det MASSA mumma så jag åt ihjäl mig!:S När jag låtit allt sjunkit in så kände jag magen var jättesränd, knäppte upp koftan och såg min enorma bäbismage (utan bäbis) fylld av mat!:D haha men GOOOTTT var det!:D


Idag är det 1:a advent så jag och Magnus har julpyntat, vilket Magnus hatar men jag älskar det!!! S¨nu är det jul här hemma, min underbara mamma ska komma med julgardiner sen så jag ska låna av henne. Ser ju konstig ut med julpynt och inga julgardiner!:D Sen var det julgrans pratet, vill verkligen ha en men det vill itne herrn i huset. Haha, så jag ska vara lika tjurig som han och kolla om jag får en ändå. Vet att han kommer läsa det  här så det kanske är en liten hjälp!;)


Jag sitter och lyssnar på massa jullåtar på youtube nu. Man blir alldeles varm ikroppen när man hör dom. Mysigt är det.


Min faster ringde imorse och ville komma och hälsa på idag så jag får storbesök sen någongång. har ju bara träffats på begravningar dom senaste 10åren!:S Så det är lite nervöst!:)


Nu vaknade min lilla prins så jag ska ta upp han och mysa lite!:)


Glad 1:a advent eller vad man säger!:)

http://www.youtube.com/watch?v=qsqsiJRiCY0
Av Ida - 28 november 2008 18:43

Idag har vi varit hos doktorn med Rasmus. Var på zätagränd först, sen vart det akuten en sväng men inge fel på den här gladskiten efter en stunds sovstund:) Så vi packade in han i bilen och nu mår mammas hjärta bra igen. Men jag har varit riktigt rädd mest hela dagen!!!


Nu ska jag snart äta.


ha en bra kväll!!

Av Ida - 28 november 2008 10:27

Imorse vaknade jag av att min lilla prins spydde som en griis.. inte så trevligt eftersom jag fått varit vaken sen klockan 7 för jag varit så orolig för han för han spydde och spydde och hade ju som ingenting att spy upp på slutet, men när jag klev upp, kollade feber och hade pratat med sjukvårdsupplysningen så mådde han mycket bättre, men jag har dock inte fått i han någon mat så jag ska försöka lite nu så han kanske blir en människa idag också. Min fisunge!=(


Ska ge han mat nu sen ska jag traska ner på stan och utföra några ärenden!:) Så han får sova i vagnen, han har ju inte sovit något heller. Vart så sjuukt rädd när han bara låg där och det kom inget när hans reflexer höll på och han grinade och kollade mig rätt i ögonen precis som hjälp mig då kärring ligg inte bara där!


Ikväll kommer faster tove hit och spelar lite buzz och kikar film. Magnus ville köpa en stor gotta påse och bara kika film, det tycker jag lät som en VÄLDIGT bra idé!:)


Ne nu blir det badning på min lilla älskling!


Trevlig helg!!

Av Ida - 27 november 2008 16:44

Ida g har jag gått och gått och gått.... så less på att gå men det måste man ju göra för att ta sig någonstans!:D

Varit på stan med Anna, Sofia & CK! har bara kikat runt litegranna! Så less på den här tråkiga stan, samma sak varje dag, samma sväng mest varje dag. men man kan ju som itne riktigt hitta på så mycket annat heller!:S


Ikväll ska vi på Jula!:)

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och bara ta det lugnt, vila fötterna lite innan det är dags att springa iväg igen!:)


Lycka till på match CK!:D

Av Ida - 26 november 2008 19:15

Mormor ska man visst säga... lite svårt då jag säger momma själv!:)


Idag har jag varit på stan med CK, fikat och kollat runt lite. Sen åkte jag och Magnus och handlade, lussebullar är kanske det godaste som finns. Det tycker jag iaf!:)

Nu har vi myst framför tv:n, rasmus sov hos mig en stund. Nu är Rasmus däremot inte så mysig, håller på att göra ett mysigt paket till den som nu byter blöja!:)

Imorgon ska jag städa tänkte jag, dammsuga och så sen på kvällen ska vi på VIP kväll på Jula!!:) haha, mamma och nisse bjöd med oss så självklart följer man med!:)

Jag längtar tills på lördag som en took... kan inte släppa det där julbordet, sen på söndag är det julskyltning och goooda äpplen!:)


Nu ska jag göra Magnus sällskap i köket!


God natt!

Av Ida - 25 november 2008 14:28

Min son har precis kissat på golvet och lite på sin momma så han är nöjd iaf.

Jag sitter och väntar på en tvättmaskin som ska in i tummlaren sen ska vi ner till Nisses mamma och hälsa på. Hon har knappt sett Rasmus så jag passar på nu då när han är lite större och itne sover hela tiden.


Magnus kommer och hämtar mig sen så vi ska åka och handla, det är alltid kul att handla!!:)


Nu ska jag vara social med min familj.


Laddar upp lite bilder sen....

Av Ida - 25 november 2008 10:54

Istället för att sätta mig vid datorn medans Rasmus ligger i babygymet det första han gör på morgonen så tog jag tag i att fixa till lite här hemma så det är fint när jag kommer hem sen i eftermiddag. Ska hem till mamma idag och tvätta och bara ta det lugnt!:) Dom kommer om ungefär en halvtimme och jag är inte iordning och rasmus ligger i bara blöja och myser under filten!:) Så jag ska nog fixa till mig eftersom mamma har med sig pollen efter bilen:)


Nu är det bara 4dagar kvar tills julbord!!


ha en bra dag, för det ska jag ha!!=)

Av Ida - 24 november 2008 22:52

Ja då var det ny vecka och nya tag...

Skulle på babyöppet idag men det vart inte, tog en lunch med Tove sen gick jag och handlade upp nästan alla pengar jag fick i födelsedagspresent. Mycket fina grejer. Kändes som det var evigheter sen man köpte något till sig själv och när man börjar räkna på det var det ju ungefär ett halvår sen!:S mamma fick vara smakråd idag!:)

vart lite fika och lite buzz nu på kvällen med mamma och dom sen med Daniel och Marit!


Nu är det inte länge kvar tills det är julbord.. längtar som en toook! Ska äta tills jag spyr!:) Köra toves taktik, dricka vatten för då får man plats med mer mat!:D


Imorgon åker jag nog hem till mamma och lånar tvättmaskinen för vi missa tvätttiden idag!:) Så kan de gå...


Nu ska jag ta min son som vaknade!!


God natt!!

Presentation


Här kan ni läsa om mit liv som ung mamma och allt som händer runt om oss! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards