Alla inlägg under mars 2009

Av Ida - 11 mars 2009 11:26

Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
 Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!

Lycka till!

1. Vad heter du?: Ida2. Ett ord på fyra bokstäver: Inte3. Flicknamn: Ingela4. Pojknamn: Ingo5. Yrke: Ingenjör6. Färg:Illrosa!:D7. Klädesplagg: Innerkjol8. Mat: Isterband9. Sak i badrummet: Inpackning10. Plats/stad: Israel11. En orsak att vara sen: Influensa 12. Något man skriker: I helvete heller'!!!
13. Film: Insomnia eller vad den heter
14. Något man dricker: Ingefärs te15. Band: Iggy pop
16. Djur: Islandshäst (titta vad duktig jag är mamma)17. Gatunamn: Isvägen (sökte på hitta.se!);)18. Bil: Impreza

19. Sång: imagine


jag utmanar:

Marit

Chaya

Anna

och alla som orkar!:D

Av Ida - 10 mars 2009 11:40

Känner mig duktig idag. Klev upp kvart över 8. Gjorde i ordning Rasmus sen satte jag han i gåstolen och tog med han till sovrummet så han inte på något bus. Han fick sitta där och spela lite musik för mig medans jag dammsög sängen och bytte sängkläder. Sen vart det fortsatt städning. Plockat undan och så, bara lite dammsugning, dammtorkning och skura golven kvar! Sen är det KLART. Finns inget skönare än när man städat och tvättat. Luktar så gott!:P


Nu sitter jag och väntar på CK. Ska bara ta det lugnt. Its the best!


Nä nu ska jag göra mig i ordning så hon inte blir rädd för mig!:D


So long

Av Ida - 9 mars 2009 10:02

Ja nu ska jag få fasta rutiner med den här killen eftersom han vaknar av sig själv kl 7, inte uppskattat av mig men om det blir så att han lägger sig tidigare på kvällen är det lugnt men nu somnar han ju inte förrän 11 på kvällen ändå!:S

Så nu blir det läggdags 8 på kvällen. Där med basta! Lillskit!:)


Chaya kom förbi en sväng igår, händer ju inte ofta måste jag säga. Men det är alltid lika roligt när hon kommer hit. Bakade lite muffins så jag hade något att bjuda på. Vi kikade på Wipeout, skrattade gjorde vi allihopa så det var ett roligt program. När det var slut åkte chaya hem och jag kollade på den bästa filmen jag sett på länge, där mitt hjärta finns. Hur bra som helst, enligt mig!!


Idag ska jag träffa Emma, kuta runt på stan en sväng. Ska bli roligt för det händer ju inte heller allt för ofta!:)


Dags att göra sig i ordning! Rasmus ska sova!!!


So long

Av Ida - 8 mars 2009 17:01

Vi tog en sväng upp på coop och handlade lite. Momma följde med också. Efter vi varit där vart det en tur till barnens hus där Rasmus fick en speldosa som spelade byssan lull.

Ska försöka få han att sova utan flaska och en speldosa kan hjälpa. Vet som itne rikgtigt hur vi ska göra!


Nu har vi kollat klart på Bolt, städat lite, vikt kläder och magnus hamnade framför tv-spelet för jag satt här!:P Så kan det vara.


Ikväll blir det twilight och grönsaker och dipp.

So long...

Av Ida - 8 mars 2009 11:38
http://www.youtube.com/watch?v=uDcb8KGMJa0

Nu är det den värsta dagen i veckan. Tråkigt väder, inget att göra och en pojkvän som bara vill sitta hemma. Jag hade varit glad för fint väder, massor att göra och en pojkvän som vill hitta på massa!:)


Igår var det den där jäkla marknaden iigeen. Men vad gör man inte för lite bröd, mumma! Sen vart vi bjuden på middag hos momma så vi åkte ut dit och åt, jag somnade en sväng i soffan. Det var då den förbannade migränen drog i gång. Den gav sig inte förrän imorse. Hatar att ha ont i huvudet. Bläää.
Jag måste faktiskt erkänna att låten snäll, snäll med caroline af ugglas är huuuuur skön som helst! Haha skrattade åt den första gången den var med men nu tycker jag den är grymt bra. Kanske inte ett eurovision bidrag kanske!:P  men jag bjuder på den idag!:)


Nu ska jag lägga mig och vara lika tråkig som Magnus!:)

Av Ida - 6 mars 2009 12:10

Vaknade av att Rasmus var jätteledsen kvart över 8 imorse. Den där sablans tanden vill inte komma fram verkar det som!:S Men efter blöjbyte och lite kläder var det bättre tills han vart trött. Bara grina och grina så jag satte han i babysittern och gungade i 15min då han somnade. Lillpruppen har ont!:(

Mangus kom hem på lunchen!! Blir alltid lika glad när han gör det!:)


Nu ska jag göra mig i ordning och gå ner på stan på marknaden igeen, sen ska vi fika på arctura. Roligt och träffa mamma och dom allihopa i stan och kan hitta på något. Var som ett tag sen!:)


Ikväll verkar det bli lugnt. kanske ett glas vin eller 2. Ska lura i Magnus ett glas också! Lär nog inte vara något problem!:P


Nää, det här går inte. Dags för en liten uppfräschning innan jag går!:P



Trevlig helg!!

Av Ida - 5 mars 2009 22:54

Jag fick ett slag i huvudet! Jag vill bli make-up artist.


Ingen som vet något billigt bra? Vore sjukt kul och gå något sånt! Vet inte varför men jag tror jag skulle stoor trivas om jag fick göra något sånt!!;)

Av Ida - 5 mars 2009 22:15
http://www.youtube.com/watch?v=-n_OYPPMGZg

Har fastnat för denna låt!!! Grymt bra!:)

Presentation


Här kan ni läsa om mit liv som ung mamma och allt som händer runt om oss! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards